شهباز شریف: هیات‌های تهران و واشنگتن فردا مذاکرات را در اسلام‌آباد آغاز می‌کنند

خبرآنلاین جمعه 21 فروردین 1405 - 23:48
«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان ادعا کرد که ایران و آمریکا از فردا در اسلام‌آباد آماده مذاکره و حل اختلافات از طریق گفت‌وگو هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» شهباز شریف ادعا کرد: «مذاکرات بین دو طرف سرنوشت‌ساز است؛ یا در دستیابی به توافقی پایدار موفق می‌شوند یا شکست می‌خورند.»

بنا بر روایت ایسنا، شهباز شریف تاکید کرد که میزبانی مذاکرات ایران و آمریکا نه‌تنها لحظه‌ای پرافتخار برای پاکستان، بلکه برای کل جهان اسلام است.

ایران و آمریکا چهارشنبه هفته جاری ضمن توافق بر سر اتش بس دو هفته ای برای برگزاری مذاکراتی با میانجی گری پاکستان در جهت رفع تنش اعلام آمادگی کردند.

شورای عالی امنیت ملی کشور در بیانیه ای به این مناسبت اعلام کرد که دشمن در جنگ ناجوانمردانه، غیرقانونی و جنایتکارانه خود علیه ملت ایران دچار شکستی غیرقابل انکار شده و آمریکای جنایتکار مجبور به پذیرش طرح ۱۰ ماده‌ای ایران شد که به شرح زیر است.

آمریکا به طور اصولی متعهد به:

۱- عدم تجاوز
۲- استمرار کنترل ایران بر تنگه هرمز 
۳- پذیرش غنی سازی
۴- رفع همه تحریم های اولیه
۵- رفع همه تحریم های ثانویه
۶- خاتمه تمامی قطعنامه های شورای امنیت
۷- خاتمه تمامی قطعنامه های شورای حکام
۸- پرداخت خسارت ایران
۹- خروج نیروهای رزمی آمریکا از منطقه
۱۰- توقف جنگ در همه جبهه ها از جمله علیه مقاومت اسلامی قهرمان لبنان

موضوع اتش بس در لبنان و رفع محدودیت از پول های بلوکه شده ایران دو شرطی است که از سوی ایران برای ورود به مذاکرات اعلام شده است.

رژیم صهیونیستی طی سه روژ گذشته حملات شدیدی را علیه لبنان انجام داده است که واکنش های شدید جهانی مواجه شد.

۳۱۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.