موسیقی‌دان‌ها از ابتدای جنگ تحمیلی سوم همراه مردم هستند

صدا و سیما جمعه 21 فروردین 1405 - 16:45
آرش امینی نوازنده و آهنگساز گفت: موسیقی‌دان‌ها از ابتدای جنگ تحمیلی سوم همراه مردم هستند.

موسیقی‌دان‌ها از ابتدای جنگ تحمیلی سوم همراه مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آرش امینی آهنگساز درباره موسیقی‌های نواحی که در آیین «سین هشتم، سوگ میناب» نواخته شد، توضیح داد: موسیقی دو لالایی از جنوب، منطقه بوشهر و میناب نواحته شد، همچنین هنرمندانی از لرستان، تربت جام و ترکمن صحرا اجرا داشتند. دکلمه‌خوانی باران جلال زاده از تهران و متن اثر از خودم در این روز اجرا شد. در مجموع ۳۵ نفر از پنج استان روی صحنه اجرا داشتند.

اوایل جنگ تحمیلی سوم در خانه بودیم و فکر می‌کردم که سالن‌ها به دلایل حفظ امنیت مردم بسته هستند، به همین دلیل خواستیم پرفورمنس موثر، کوتاه و سریع آماده کنیم.

مهم‌ترین مساله هنرمندان نواحی بودند که از بوشهر به تهران آمدند و بیش از ۲۰ ساعت در راه بودند.

هنرمندانی هم از تربت جام که شهری امن‌تر از تهران است، به مرکز ایران سفر کرده و برنامه خوبی اجرا کردند.

همراهی موسیقی‌دان‌ها با مردم در جنگ تحمیلی سوم خوب بود از ابتدا شروع به تولیدکار‌های مختلف کردند، از خوانندگان پاپ تا هنرمندان نواحی هرکس به اندازه خودش در صحنه است. موسیقی عمیق که به دل می‌نشیند می‌تواند نقش خود را در برانگیختن عواطب ایفا کند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.