چهل روز خیابان را از حق‌طلبی پر کردیم

صدا و سیما جمعه 21 فروردین 1405 - 16:37
الهام چرخنده بازیگر در متنی نوشت: چهل روز خیابان را از حق‌طلبی پر کردیم.

چهل روز خیابان را از حق‌طلبی پر کردیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما الهام چرخنده بازیگر در متنی نوشت: از صبح روز دهم... همان دم که آتش و خاک و دود، راه بر آسمان بست و فرزند زهرای اطهر (سلام الله علیها) به دیدار اجداد مطهرش شتافت. او رفت و ما ماندیم؛ ما ماندیم و جاده‌ای که قدم‌به‌قدم به «اربعین» ختم می‌شد. چهل روز، خیابان به خیابان را از فریاد حق‌طلبی پر کردیم.

در قاموس ما شکست معنا نداشت؛ چرا که ما شهادتش را جز زیبایی ندیدیم. ثمره آن خون پاک، امروز در اهتزاز پرچم‌های سبز و سفید و قرمزی است که در جای‌جای جهان، نشان آزادگی شده است.

در چهلمین روز، مسیر من و دیگر فرزندان ایران به قتلگاه آن شهید ختم شد. وقتی در حوالی میدان جمهوری، روی از همگان پوشانده بودم و آرام زیر چادرم اشک می‌ریختم و به‌سوی قتلگاه شهید قدم برمی‌داشتم، به یاد آوردم که چهل شب تمام اشک نریختیم و حتی از این نقطه دور می‌شدیم تا صدایش باشیم و امروز، دوباره به این خانه بازگشته‌ایم.

با دلی شکسته و هزاران روایت ناگفته از این چهل روز پر فراز  و نشیب آمده‌ایم؛ اما عجیب است که امروز تمام ایران بوی گلاب می‌دهد. گویی عطر دختران و پسران میناب، آن شمیم بهشتی که از گلستان خلیج فارس برخاست، در فضا پیچیده است. همان گل‌های نابی که در آتش و انفجار، گلاب ناب محمدی شدند تا عطرشان معیاری باشد برای بازشناختن پاکی از پلیدی.

اربعین است و ما پیاده آمده‌ایم؛ همسفر با کاروان صبر، از ظهر روز دهم تا امروز. حالا زمان قرار است؛ حالا می‌توان گریست... برای پدر ایران، و برای دختران و پسران غریب میناب و برای شهدای مظلوم ایران.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.