ابراز انزجار عفو بین‌الملل نسبت به تهدیدهای ترامپ علیه ایران

عصر ایران دوشنبه 17 فروردین 1405 - 01:31
سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از اظهارات رئیس جمهور آمریکا، نسبت به پیامدهای انسانی تهدید به حمله علیه زیرساخت‌های ایران هشدار داد.

سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از اظهارات رئیس جمهور آمریکا، نسبت به پیامدهای انسانی تهدید به حمله علیه زیرساخت‌های ایران هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نسبت به تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای هدف قرار دادن تأسیسات حیاتی ایران ابراز انزجار کرد.

طبق گزارش شبکه المیادین، عفو بین‌الملل اعلام کرد که تهدید ترامپ مبنی بر حمله به نیروگاه‌های برق و پل‌های ایران «بسیار منزجرکننده» است و می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری برای غیرنظامیان به همراه داشته باشد.

این سازمان همچنین هشدار داد که چنین تهدیدهایی ممکن است به «موجی از جنایات جنگی» منجر شود، چرا که در این‌گونه حملات، بیشترین آسیب متوجه شهروندان عادی خواهد بود.

این نهاد حقوق بشری در ادامه تأکید کرد که چنین رویکردهایی می‌تواند مصداق نقض جدی قوانین بین‌المللی باشد.

 این بیانیه پس از آن صادر شد که رئیس جمهور آمریکا به هدف قرار دادن نیروگاه‌های برق و پل‌ها در ایران در صورت باز نشدن تنگه هرمز تهدید کرد.

در همین راستا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا نوشت: حرکت‌های بی‌اساس تو، آمریکا را به جهنمی واقعی برای تک تک خانواده‌های آمریکایی تبدیل می‌کند و سراسر منطقه ما به دلیل اصرار تو بر اطاعت از دستورات نتانیاهو، به آتش کشیده خواهد شد. اشتباه نکن، با جنایات جنگی به هیچ دستاوردی‌ نخواهی رسید. تنها راه حل واقعی، احترام به حقوق ملت ایران و پایان دادن به این بازی خطرناک است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.