جاه‌‌طلبی صادراتی BYD

دنیای اقتصاد دوشنبه 17 فروردین 1405 - 00:03
دنیای‌اقتصاد: شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۲۶ صادرات خودروهای خود را به حدود ۱.۵‌میلیون دستگاه برساند؛ هدفی که در صورت تحقق، جایگاه این شرکت را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودرو در جهان تثبیت می‌کند.

این شرکت که در سال‌های اخیر رشد سریعی را تجربه کرده، اعلام داشته که بازارهای خارجی نقش فزاینده‌ای در استراتژی توسعه آن خواهند داشت؛ به‌ طوری‌ که ممکن است نیمی از کل فروش بی‌وای‌دی در آینده نزدیک به صادرات اختصاص یابد. مدیران این شرکت تاکید کرده‌اند که افزایش تقاضا در بازارهای بین‌المللی، به‌ویژه در اروپا، جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین، فرصت مناسبی برای گسترش حضور جهانی این برند فراهم کرده است.بی‌وای‌دی همچنین با سرمایه‌گذاری در توسعه شبکه فروش و ایجاد خطوط تولید در خارج از چین، به دنبال کاهش موانع تجاری و تعرفه‌ای و تقویت جایگاه رقابتی خود در برابر خودروسازان غربی است. این در حالی است که رشد سریع صادرات خودروهای چینی، نگرانی‌هایی را در میان دولت‌ها و خودروسازان غربی ایجاد کرده و بحث‌هایی درباره اعمال محدودیت‌های تجاری و تعرفه‌های جدید را به‌دنبال داشته است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.