وزیر امور خارجه در پاسخ به تماس تلفنی همتای اتریشی، از موضع برخی کشورهای اروپایی که صرفا پیامدهای اقتصادی تجاوز به ایران را برجسته می کنند و ماهیت جنایتکارانه آن را نادیده میگیرند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس عراقچی، وضع موجود در منطقه و تنگه هرمز را نتیجه مستقیم تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران دانست و تاکید کرد: جامعه جهانی باید با رویکردی مسئولانه، متجاوزان را بابت قانونشکنی و جنایاتهای شان، پاسخگو کنند
رئیس دستگاه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: ایران در استفاده از همه ظرفیتش برای دفاع از حاکمیت و منافع ملی و تمامیت سرزمینی، مصمم است.
بئاته ماینل رایزینگر، وزیر امورخارجه اتریش هم با ابراز نگرانی از تبعات جنگ بر امنیت و اقتصاد جهانی، بر توسل به دیپلماسی برای توقف جنگ تاکید و آمادگی کشورش را برای کمک در این زمینه اعلام کرد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.