رایزنی وزیر خارجه قطر با معاون رئیس‌جمهور و وزیر خزانه‌داری آمریکا  

الف جمعه 07 فروردین 1405 - 16:38
نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در جریان سفر به واشنگتن درباره همکاری دفاعی و امنیت انرژی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، «شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی»، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در واشنگتن با معاون رئیس‌جمهور و وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار و درباره همکاری دفاعی و امنیت انرژی رایزنی کردند.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) گزارش داد که نخست‌وزیر در این دیدار بر اهمیت امنیت انرژی و تضمین آزادی دریانوردی تاکید کرد.

در این دیدار تحولات بازارهای جهانی انرژی مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت ایجاد شرایط مناسب برای تأمین پایدار انرژی و تضمین جریان مستمر گاز طبیعی مایع (LNG) از قطر به بازارهای جهانی و در نتیجه افزایش امنیت انرژی جهانی تأکید شد.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که در این دیدار همکاری استراتژیک نزدیک بین قطر و ایالات متحده و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف، به ویژه همکاری دفاعی، با توجه به شرایط فعلی منطقه، به گونه‌ای که در خدمت منافع مشترک دو کشور باشد، بررسی شد.

وزیر خارجه قطر پیش‌تر با «پیت هگست»، وزیر جنگ آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. 

طرفین در این دیدار  به بررسی روابط راهبردی نزدیک میان قطر و ایالات متحده آمریکا پرداختند و راه‌های تقویت و توسعه این همکاری‌ها، به‌ویژه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین به شرایط حساس منطقه و تحولات جاری اشاره کرده و بر اهمیت تداوم هماهنگی و رایزنی مشترک در مواجهه با چالش‌های منطقه‌ای تأکید کردند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.