طالبان: ادعای تصرف بخشی از پکتیکا توسط پاکستان بی‌اساس است

مشرق نیوز جمعه 07 فروردین 1405 - 16:35
معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح طالبان ادعاها درباره تصرف بخشی از پکتیکا توسط پاکستان را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «مالی خان صدیق»، معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح حکومت طالبان امروز (جمعه ۷ فروردین) از منطقه‌ای در شهرستان تروی ولایت پکتیکا بازدید کرد؛ منطقه‌ای که اخیراً برخی حساب‌های کاربری وابسته به پاکستان ادعا کرده بودند ارتش این کشور آن را تصرف کرده است.

وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این بازدید مشخص شد منطقه مذکور به‌طور کامل تحت کنترل نیروهای افغان قرار دارد و گزارش‌های منتشرشده از سوی دشمن بی‌اساس است.

بیانیه در ادامه به مردم افغانستان اطمینان داد نیروهای طالبان با قاطعیت از تمامیت ارضی این کشور دفاع می‌کنند و حتی یک وجب خاک افغانستان را به کسی واگذار نخواهند کرد.

همزمان با پایان رسمی آتش‌بس میان افغانستان و پاکستان، «محمد نسیم سراجی»، فرمانده لشکر اول پیاده بدر به همراه هیئتی از فرماندهان و مسئولان نظامی، از نقاط مختلف مرزی تحت مناقشه با پاکستان و همچنین پایگاه‌های نیروهای مرزی بازدید کرد.

در این بازدید، وضعیت امنیتی خطوط مرزی مورد بررسی دقیق قرار گرفت و فرماندهان بر آمادگی کامل نیروها برای مقابله با هرگونه تهدید تأکید کردند.

دفتر مطبوعاتی سپاه ۲۱۵ عزم نیز اعلام کرد این بازدید با هدف بررسی شرایط نیروها، شنیدن مشکلات آن‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای حل مسائل عملیاتی انجام شده است تا امنیت مرزها و حمایت از نیروها به بهترین شکل تضمین شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.