اردوغان: تبعات جنگ علیه ایران برای بشریت خطرناک است

مشرق نیوز پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 20:24
رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی با اشاره به تجاوز اسرائیل به خاک ایران، هشدار داد که تبعات جنگ علیه ایران می‌تواند به شدت برای بشریت خطرناک باشد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (پنجشنبه) در اظهاراتی تأکید کرد که جنگی که علیه ایران آغاز شده، منطقه را در بوی خون و باروت غرق کرده است. وی با ابراز نگرانی از وضعیت کودکان بی‌گناه که در مدارس خود هدف موشک‌ها قرار می‌گیرند، گفت: منطقه‌مان آشفته‌ترین روزهای قرن را تجربه می‌کند.

اردوغان به وجود یک شبکه نسل‌کشی اشاره کرد که با پنهان شدن در پشت استدلال‌های دینی، جغرافیای منطقه را به فاجعه می‌کشاند.

او تصریح کرد: همه مطمئن باشند که ما بین برادران و همسایگان خود تبعیض قائل نمی‌شویم و در مقابل رنج برادرانمان، بی‌تفاوت نمی‌مانیم.

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: ما به عنوان ترکیه و ملت ترک، مردمی را که در دوران خوشی دوست و برادر خود می‌دانیم، در روزهای سخت‌شان، تنها نخواهیم گذاشت.

وی همچنین به اقدامات کابینه نتانیاهو اشاره کرد و گفت که تل‌آویو نه تنها همسایه‌ تریکه یعنی ایران را هدف قرار داده، بلکه در حال اجرای طرح‌ اشغال لبنان نیز هست.

اردوغان با انتقاد از متجاوزان، افزود: در نظر این متجاوزان که هیچ احترامی برای اصول، ارزش‌ها و هنجارها قائل نیستند، آیا فرقی می‌کند که ما شیعه باشیم یا سنی، ترک باشیم یا کرد، عرب باشیم یا فارس؟

او در پایان یادآور شد که این جنگ، جنگ اسرائیل است، اما بهای سنگین آن را ابتدا مسلمانان و سپس تمام بشریت خواهند پرداخت.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.