رای منفی آمریکا و رژیم صهیونی به قطعنامه سازمان ملل درباره برده داری

صدا و سیما پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 11:07
آمریکا و رژیم صهیونیستی به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره جبران بی عدالتی‌های برده داری رای منفی دادند.

رای منفی آمریکا و رژیم صهیونیستی به قطعنامه سازمان ملل درباره برده داری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی و آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه جبران خسارت برای «بی عدالتی‌های تاریخی» ناشی از برده داری رای منفی دادند. با این حال، این قطعنامه با ۱۲۳ رای موافق به تصویب رسید.

همچنین انگلیس و بخش عمده‌ای از کشور‌های اتحادیه اروپا رای ممتنع دادند. این قطعنامه الزام آور حقوقی نیست، اما برخی کشور‌های غربی که سابقه طولانی در برده داری دارند نگرانی‌هایی درباره پیامد‌های حقوقی و مالی آن مطرح کرده‌اند. این قطعنامه به عنوان یکی از قوی‌ترین موضع گیری‌های بین المللی درباره برده داری و تجارت برده‌های آفریقایی از طریق اقیانوس اطلس ارزیابی می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.