علیرغم تهدید‌ها ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در جزیره خارک ادامه دارد

صدا و سیما پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 08:42
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تهاجمات و تهدید‌های مکرر علیه جزیره خارک تأکید کرد: خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبتی در این جزیره بدون هیچ‌گونه وقفه ادامه دارد و کادر سلامت با روحیه‌ای جهادی در حال خدمت‌رسانی هستند.

تداوم خدمات بهداشتی و درمانی در جزیره خارک علیرغم تهدید‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا رئیسی ظهر چهارشنبه در حاشیه بررسی روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان بوشهر و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با مرکز خدمات جامع سلامت جزیره خارک اظهار داشت: یکی از جلوه‌هایی که دنیا باید از فرهنگ جمهوری اسلامی ایران بشناسد این است که با وجود بیش از ۱۰۰ مورد تهاجم و تهدید علیه جزیره خارک، خدمات سلامت در این جزیره هیچ‌گاه متوقف نشده است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت ارائه خدمات سلامت در جزیره خارک افزود: علیرغم تمامی مشکلات، کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی با روحیه‌ای بالا در حال ارائه خدمات هستند و با دقت وضعیت بیماران و مراجعان را پایش و رصد می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در مرکز خدمات جامع سلامت جزیره خارک ۲۰ مادر باردار تحت مراقبت قرار داشتند که وضعیت ۱۹ نفر تعیین تکلیف شده و یک مادر باردار نیز همچنان در حال دریافت خدمات در جزیره است.

وی با بیان اینکه هیچ‌یک از خدمات واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در این جزیره قطع نشده است، گفت: یکی از کارکنان حوزه سلامت با وجود دوری از فرزند یک‌ساله خود در جزیره حضور دارد و همچنان به ارائه خدمت مشغول است و این موضوع جلوه‌ای از تعهد و فرهنگ خدمت‌رسانی در میان کارکنان نظام سلامت کشور است.

دکتر رئیسی تأکید کرد: اعضای تیم ملی سلامت با شجاعت و دلسوزی در جزیره خارک در حال ارائه خدمات هستند و متعهد شده‌اند تا زمانی که آخرین نفر در این جزیره حضور دارد، خدمات مراقبتی، بهداشتی، درمانی و نظارتی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مردم در جزیره خارک حضور دارند، افزود: تا زمانی که نیاز باشد خدمات سلامت به مردم ارائه خواهد شد و پایگاه اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان جزیره نیز فعال بوده و مراقبت‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: حتی نوزادان و کودکانی که از جزیره خارج شده‌اند نیز توسط کادر سلامت مرکز خدمات جامع سلامت خارک برای دریافت واکسن به صورت تلفنی پیگیری می‌شوند و روند خدمت‌رسانی به آنان نیز متوقف نشده است.

گفتنی است دکتر علیرضا رئیسی در جریان بررسی روند خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر، ضمن بازدید از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه، به صورت ویدئوکنفرانسی با مرکز خدمات جامع سلامت جزیره خارک ارتباط برقرار کرد. در این بازدید دکتر اله کرم اخلاقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوظهر و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز حضور داشتند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.