آزادسازی نفت به ذخایر دولتی ژاپن رسید

افکار نیوز سه شنبه 04 فروردین 1405 - 18:46
ژاپن چندی پس از آزادسازی ذخایر نفت بخش خصوصی، حالا به سراغ ذخایر دولتی رفته است.

 سانائه تاکایچی، نخست‌وزیر ژاپن امروز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور از روز پنج‌شنبه استفاده از ذخایر استراتژیک نفت دولتی را آغاز خواهد.نخست‌وزیر ژاپن در جلسه کابینه با اشاره به چشم‌انداز پایان بحران عرضه نفت، تصریح کرد: ما از روز ۱۶ مارس(۲۵ اسفند) استفاده از ذخایر بخش خصوصی را آغاز کردیم و از پنج‌شنبه نیز ذخایر دولتی آزاد خواهد شد.

علاوه بر این آزادسازی ذخایر مشترک با کشورهای تولیدکننده نفت نیز برای پایان ماه مارس (۱۱ فروردین) برنامه‌ریزی شده است.بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) سهم ژاپن از آزادسازی رکوردشکن ۴۰۰ میلیون بشکه‌ای نفت از ذخایر استراتژیک حدود ۸۰ میلیون بشکه خواهد بود.

با توجه به مصرف روزانه حدود ۳.۲ میلیون بشکه‌ای این کشور آزاد سازی ۸۰ میلیون بشکه فقط کفاف ۲۵ روز آن را می‌دهد. ژاپن بیش از ۹۰ درصد نفت خام مورد نیاز خود را از خاورمیانه تأمین می‌کند و به دلیل بسته شدن تنگه هرمز توسط از ۲۸ فوریه (۹ اسفند) به دنبال آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، با بحران جدی تأمین انرژی مواجه شده است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.