توصیه آتش‌نشانی: مردم در محل آوار و حادثه تجمع نکنند

دیجیاتو سه شنبه 04 فروردین 1405 - 16:02
سخنگوی آتش‌نشانی تهران می‌گوید بهترین کمکی که مردم در هنگام وقوع حادثه می‌توانند انجام دهند، تماس با نیروهای امدادی و آتش‌نشانی است. The post توصیه آتش‌نشانی: مردم در محل آوار و حادثه تجمع نکنند appeared first on دیجیاتو.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران از مردم خواست در محل آوار و حادثه حاضر نشوند. به گفته او، بهترین کمکی که مردم می‌توانند داشته باشند، تماس با نیروهای امدادی و آتش‌نشانی است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایسنا، «جلال ملکی»، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، در مصاحبه‌ای به ارائه چند توصیه برای شرایط جنگی موجود پرداخت. او توضیح داد: «امدادرسانی کاری کاملاً تخصصی است و به تجهیزات و دوره‌های تخصصی نیاز دارد؛ می‌دانم که هموطنان تمایل به کمک دارند، اما امدادرسانی نیازمند تخصص است.»

ملکی از مردم خواست در هنگامه برخورد پرتابه، موشک یا بمب که سبب تخریب ساختمان می‌شود، بهترین اقدام را که تماس با آتش‌نشانی و نیروهای امدادی است، انجام دهند.

از سوی دیگر، درخصوص ازدحام جمعیت در محل‌های حادثه که گاهی اوقات باعث مسدودشدن مسیرها می‌شود، از مردم خواست همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند. او گفت: «در مواردی قبل از حضور نیروهای امدادی، برخی افراد روی آوارها می‌ایستند و این درحالیست که افراد محبوس در زیر آوار، برایشان مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌شود.»

طبق توصیه سخنگوی سازمان آتش‌نشانی مردم در زمان وقوع حادثه بهتر است در کنار ستون‌ها، کنج دیوارها و در پارکینگ‌ها پناه بگیرند. او از مردم خواست روی شیشه‌ها چسب بزنند و اشیای سنگین را در جای خود محکم کنند تا خطر سقوط آن‌ها روی افراد کاهش یابد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.