اسلام‌آباد: پاکستان مایل به میزبانی از مذاکرات ایران و آمریکا است

خبرآنلاین سه شنبه 04 فروردین 1405 - 15:31
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر حمایت این کشور از دیپلماسی و تعامل در راستای صلح منطقه‌ای، گفت که اسلام‌آباد همواره آماده میزبانی از مذاکرات تهران و واشنگتن در صورت خواست طرفین، است.

به گزارش خبرآنلاین، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درحالی عنوان می شود که کاخ سفید گفت وگوی تلفنی فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری آمریکا درباره تحولات جاری در منطقه را تایید کرد.

به نوشته ایرنا گاردین امروز نوشت که سخنگوی کاخ سفید گفت وگوی تلفنی فیلد مارشال سید عاصم منیر، فرمانده ارتش و رئیس نیروهای دفاعی پاکستان با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روز یکشنبه گذشته پیرامون جنگ در منطقه را تایید کرد.

همزمان طاهر اندرابی، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در پاسخ به پرسش رسانه‌ها درباره هرگونه نقش این کشور در بحث تنش‌زدایی میان تهران و واشنگتن اعلام کرد: اگر طرفین بخواهند، اسلام‌آباد همیشه مایل به میزبانی مذاکرات است.

وی افزود: پاکستان همواره از گفت‌وگو و دیپلماسی برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه حمایت کرده است.

براساس این گزارش؛ روز گذشته شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران تماس تلفنی برقرار کردند. ساعاتی پس از آن وزرای خارجه دو کشور نیز گفت وگوی تلفنی انجام دادند.

شهباز شریف اعلام کرد که پاکستان به ایران اطمینان می دهد که به نقش آفرینی برای کمک به کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه خواهد داد.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.