آیا واقعا جنگ تمام شده است؟

نامه نیوز دوشنبه 03 فروردین 1405 - 18:59
این وضعیت به افراد نزدیک به قدرت فرصت رهایی و سودجویی بیشتر می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

* بهترین خوانش از وضعیت کنونی چنین است: ترامپ پیش از بازگشایی بازارها عقب‌ نشینی کرد؛ این به معنای آن است که وضعیت جنگ در ایران وخیم‌تر از چیزی است که آمریکا به طور کلی نشان می‌دهد

فرضیات من به این شرح است:

 ایران از تهدیدهای توخالی تاثیر نپذیرفته.

 برنامه‌ای برای باز کردن تنگه هرمز وجود ندارد.

 آمریکا می‌داند اسرائیل قصد ادامه تشدید تنش را دارد.

 ترامپ تحت فشار بازارها قرار گرفته.

 این وضعیت به افراد نزدیک به قدرت فرصت رهایی و سودجویی بیشتر می‌دهد.

 شاهد ادامه حملات اسرائیل خواهیم بود.

میزان تردد نفتکش‌ها در تنگه این هفته همچنان پایین خواهد بود.

 هر چه به پایان معاملات روز جمعه نزدیکتر شویم، حملات تشدید خواهند شد.

 در یک تا دو هفته آینده، هنگامی که استقرار نیروهای آمریکایی آغاز شود، آنها عملیات زمینی را از خارگ شروع خواهند کرد و تلفات سنگینی برای آمریکا به همراه خواهد داشت.

 اگر پیش از آن راهی برای خروج از این مسیر یافت نشود، آن زمان است که رسانه‌های آمریکایی و بازارها که بیش از حد به رئیس‌ جمهوری که آشکارا دروغ می‌گوید اعتماد کرده‌اند، ابعاد واقعی این جنگ و هزینه‌های آن را درک خواهند کرد.

* آدام کوچران، استاد دانشگاه، مشاور سیاست خارجی و روزنامه‌‌نگار آمریکایی

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.