کاهش بینندگان مراسم اسکار 2026 ؛ پایین‌ترین سطح در چهار سال اخیر

عصر ایران پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 15:26
مراسم اسکار ۲۰۲۶ با وجود گمانه‌زنی‌ها برای افزایش بینندگان به لطف فیلم‌های پرفروشی چون «گناهکاران» و «یک نبرد پس از دیگری»، در آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در چهار سال اخیر سقوط کرد.
برخلاف انتظارات مبنی بر اینکه موفقیت تجاری فیلم‌های شاخص بتواند مخاطبان بیشتری را روانه تماشای اسکار کند، آمارها از کاهش چشمگیر بینندگان خبر می‌دهد.
 
به گزارش ایسنا، مراسم اسکار ۲۰۲۶ با وجود گمانه‌زنی‌ها برای افزایش مخاطبان به لطف فیلم‌های پرفروشی چون «گناهکاران» و «یک نبرد پس از دیگری»، در آمریکا با کاهش ۹ درصدی مخاطب مواجه شد و به پایین‌ترین سطح خود در چهار سال اخیر سقوط کرد. این مراسم با ۱۷.۹ میلیون بیننده از شبکه ABC و هولو، نتوانست روند صعودی سال گذشته را حفظ کند.
 
مراسم اسکار ۲۰۲۶ در آمریکا با ۱۷.۹ میلیون بیننده از شبکه ABC و پلتفرم هولو، افت ۹ درصدی را نسبت به ۱۹.۷ میلیون بیننده سال گذشته تجربه کرد و به پایین‌ترین سطح خود در چهار سال اخیر رسید. این در حالی است که سال ۲۰۲۵ به دلیل رونق سینما پس از کرونا، بالاترین آمار پنج سال اخیر را ثبت کرده بود.
 
با این حال، مراسم امسال همچنان پربیننده‌ترین برنامه سرگرمی‌ساعات پربیننده فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۵ در آمریکا محسوب می‌شود و از رقبایی چون گلدن گلوب (۸.۶۶ میلیون بیننده) و گرمی (۱۴.۴ میلیون بیننده) پیشی گرفته است. میانگین امتیاز رضایت مخاطبان ۱۸ تا ۴۹ سال نیز ۳.۹۲ از ۵ بوده که نسبت به ۴.۵۴ سال گذشته کاهش داشته است.
 
مراسم امسال با مشکلات فنی صوتی و انتقاد از کوتاه کردن نابه‌جای سخنرانی‌ها، از جمله قطع صحبت یو-هان لی، آهنگساز برنده جایزه، همراه بود.
 
قرارداد پخش اسکار با شبکه ABC و هولو برای دو سال دیگر تمدید شده و از سال ۲۰۲۹ به یوتیوب منتقل خواهد شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.