پیگیری طرحی در مجلس برای اخذ حق عوارض برای عبور و مرور از تنگه هرمز

الف چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 17:15
رفیعی گفت: ایران با اقتدار امنیت تنگه هرمز را پس از پیروزی برقرار و عوارض آن را از کشورها دریافت خواهد کرد.

سمیه رفیعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت تنگه هرمز، اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در راستای تأمین امنیت تنگه هرمز و حفظ منافع ملی کشور باید حفظ شود.

 

وی با اشاره به وضعیت کنونی منطقه و قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران، گفت: روزگار خوش را از دشمنان گرفتیم و آن‌ها اکنون توانایی تحمل این واقعیت را ندارند؛ این حق آن‌هاست که نتوانند دوام بیاورند.

 

نماینده تهران با ابراز اطمینان کامل از پیروزی قاطع ایران در راه پیش رو، افزود: ان‌شاءالله این نبرد با پیروزی قطعی و حتمی ایران به پایان خواهد رسید و پس از آن هم، عبور و مرور برای دشمنان از تنگه هرمز همچنان با چالش مواجه خواهد بود.

 

رفیعی اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرحی را پیگیری می‌کنند که بر اساس آن، در صورت استفاده از تنگه هرمز به عنوان یک مسیر امن برای تردد کشتی‌ها، عبور انرژی و تأمین امنیت غذایی، کشورها موظف به پرداخت حق عوارض و مالیات به جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

 

وی با تأکید بر نقش ایران در برقراری امنیت منطقه‌ای، افزود: این امنیت با صلابت، اقتدار و شکوه توسط جمهوری اسلامی ایران برقرار خواهد شد و کشورها باید در قبال آن، مالیات امنیتی پرداخت کنند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.