باشگاه مصری کنفدراسیون فوتبال آفریقا را تحریم کرد

افکار نیوز چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 15:17
یک تیم مصری پس از پیروزی مراکش، مسابقات کنفدراسیون فوتبال آفریقا را تحریم کرد‌.

یک باشگاه مصری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام تورنمنت‌های آفریقایی از جمله لیگ قهرمانان آفریقا، جام کنفدراسیون‌ها و سوپرجام و همچنین هر تورنمنتی که کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) در آینده ایجاد کند را به طور نامحدود تحریم خواهد کرد.

این تصمیم در پی جنجال بزرگی بود که به دلیل تصمیم کمیته تجدیدنظر اتحادیه آفریقا مبنی بر پس گرفتن عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۵ از تیم ملی سنگال و اعطای آن به تیم ملی مراکش، بر اساس مواد ۸۲ و ۸۴ آیین‌نامه مربوط به انصراف و جریمه، ایجاد شد. این مواد تصریح می‌کنند که هر تیمی که از ادامه بازی خودداری کند یا قبل از پایان مسابقه رسمی زمین را ترک کند، بازنده محسوب می‌شود و مشمول مجازات، از جمله ثبت نتیجه سه بر صفر به نفع تیم مقابل، می‌شود.

در پی این تصمیم، باشگاه فارکو اف سی است که در لیگ برتر مصر بازی می‌کند، در اطلاعیه خود اعلام کرده است که این باشگاه تا اطلاع ثانوی از شرکت در هرگونه تورنمنت قاره‌ای خودداری خواهد کرد.

البته فارکو تاکنون در هیچ یک از این مسابقات شرکت نکرده است و با توجه به سبک باشگاه که به خاطر پست‌های طنز فراوان در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی‌اش شناخته می‌شود، این تفسیر را ایجاد می‌کند که این اطلاعیه ممکن است حاوی عنصری از طنز یا طعنه ملایم باشد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.