گفتگوی تلفنی عراقچی با دبیرکل سازمان ملل

عصر ایران سه شنبه 26 اسفند 1404 - 14:31
هر کشور یا نهاد بین‌المللی که دغدغه صلح و امنیت دارد باید مسئولانه و بدون مماشات، جنایات این دو رژیم را محکوم کرده و خواستار توقف تجاوز نظامی آنها علیه ملت ایران شود.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در خصوص آخرین تحولات منطقه و تداوم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و همچنین تحولات لبنان گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقض فاحش اصول و قواعد بنیادین منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، به واسطه تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، مسئولیت سازمان ملل و شخص دبیر کل برای محکوم‌کردن قاطع و صریح این تجاوز و مؤاخذه متجاوزان وفق فصل هفتم منشور را یادآور شد.

عراقچی خواستار توجه جامعه جهانی به منبع اصلی ناامنی تحمیل‌شده بر منطقه و تنگه هرمز، یعنی تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی شد و تصریح کرد: وضعیت تنگه هرمز را نمی‌توان بدون توجه به وضعیت کلی منطقه مد نظر قرار داد، چرا که اخلال در کشتیرانی در تنگه هرمز ناشی از جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و هر کشور یا نهاد بین‌المللی که دغدغه صلح و امنیت دارد باید مسئولانه و بدون مماشات، جنایات این دو رژیم را محکوم کرده و خواستار توقف تجاوز نظامی آنها علیه ملت ایران شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.