تبعات بسته بودن تنگه هرمز؛ نرخ بهره در استرالیا افزایش یافت

خبرگزاری مهر سه شنبه 26 اسفند 1404 - 11:27
افزایش قیمت سوخت پس از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، دولت استرالیا را وادار به افزایش نرخ بهره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بانک مرکزی استرالیا پس از کاهش ذخایر سوختی و همچنین بالا رفتن هزینه‌های استقراض ناشی از پیامدهای تجاوز به ایران، اعلام کرد که نرخ بانکی خود را افزایش داده است.

استرالیا که از روز گذشته(دوشنبه) هفته کاری خود را با بحران شروع کرد با افزایش شدید بهای نفت و انرژی روبرو شده است.

بانک مرکزی استرالیا با اعلام اینکه نرخ بانکی خود را افزایش داده است، هشدار داد: ادامه روند افزایش بهای نفت، موجب شعله‌ور شدن دوباره فشارهای تورم جهانی می‌ شود.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که استرالیا یکی از کشورهای وابسته واردات انرژی از آسیای غربی است که با شروع تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، تردد نفتکش ها که از تنگه هرمز عبور می کردند با اختلالال روبرو شده است.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده هرمز برای کشورهای که حامی تجاوز ایران نباشد، باز است و فقط کشتی های رژیم صهیونیستی و آمریکایی و حامیانش نمی تواند از آبراه راهبردی استفاده کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.