
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛حامد قادرمرزی گفت: در راستای توانمندسازی و تضمین آینده مددجویان و با هدف بهرهمندی آنان از مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، بررسی دلایل خروج برخی از مددجویان از تحت پوشش صندوق در یک دهه گذشته انجام شد که در نهایت منجر به فعالسازی مجدد بیمه ۲۱ هزار و ۱۰ نفر از آنان شد.
قادرمرزی با تأکید بر اهمیت تداوم سوابق بیمهای افزود: این اقدام برای مددجویانی انجام شده که در سالهای گذشته سابقه بیمهپردازی داشته، اما به دلایل مختلف پرداخت حق بیمه آنان متوقف شده بود.
وی افزود: با واریز مجدد حق بیمه توسط کمیته امداد، وضعیت بیمهپردازی آنان دوباره فعال و این موضوع گامی مهم در جهت عدالت اجتماعی و ایجاد امنیت روانی برای خانوادههای روستایی و عشایر تحت پوشش است.
گفتنی است با اجرای این طرح، تعداد بیمهپردازان مددجوی کمیته امداد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرده است.