هشدار دبیرکل کتائب سیدالشهدا عراق به نیروهای اشغالگر آمریکا در منطقه

مشرق نیوز شنبه 23 اسفند 1404 - 18:40
دبیرکل کتائب سیدالشهدا گفت: حضور و ماندن نیروهای اشغالگر در منطقه، هر روز برای آن‌ها پرهزینه‌تر از پیش است.

به گزارش مشرق، ابوآلاء الولائی، دبیرکل کتائب سیدالشهدا، در پیامی که در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد، خروج حدود ۷۰ هزار نظامی و شهروند آمریکایی از خاورمیانه را «عقب‌نشینی آشفته و شبیه به فرار» توصیف و آن را نتیجه افزایش هزینه‌های حضور اشغالگران در مرحله دوم عملیات مقاومت اسلامی دانست.

الولائی تأکید کرد که این افراد شامل نظامیان، کارمندان و شهروندان آمریکایی بوده‌اند که در پی «ماجراجویی نسنجیده آمریکا در منطقه» و در قالب آنچه در ادبیات نظامی «استقرار مجدد به‌سوی نزدیک‌ترین فرودگاه» خوانده می‌شود، از خاورمیانه خارج شده‌اند.

وی افزود: این خروج شتاب‌زده با «خاطراتی سنگین» برای آمریکایی‌ها همراه خواهد بود؛ خاطراتی که به گفته او، همچون تجربه سربازان اشغالگر پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، بسیاری از آنان را تا سال‌ها با پیامدهای روانی دست‌به‌گریبان خواهد کرد.

دبیرکل کتائب سیدالشهدا با اشاره به تحولات امنیتی منطقه تصریح کرد: اگر ورود به غرب آسیا در گذشته برای آمریکا آسان بود، اکنون و به‌ویژه در مرحله دوم عملیات مقاومت اسلامی، خروج از آن به‌شدت پرهزینه شده است.

ابوآلاء الولائی همچنین گفت: مرحله دوم عملیات مقاومت اسلامی «اهدافی کیفی دارد و نشان‌دهنده انتقال نبرد به سطحی تازه از فشار و بازدارندگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که با این شرایط، «حضور و ماندن نیروهای اشغالگر در منطقه، هر روز برای آن‌ها پرهزینه‌تر از پیش خواهد شد».

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.