به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جیجی پرس»، چهار گروه بازماندگان بمباران اتمی در شهر ناکازاکی ژاپن روز جمعه با صدور بیانیهای مشترک حمله آمریکا و اسرائیل به ایران را محکوم کردند و آن را «خشمی غیرقابل توجیه» توصیف کردند.
در این بیانیه که روز جمعه منتشر شد، آمده است که اقدامات نظامی باید فورا متوقف شود و طرفهای درگیر باید به مسیر دیپلماسی بازگردند.
در این بیانیه با بیان اینکه این گروه از ایالات متحده و اسرائیل خواسته تا همه اقدامات نظامی خود علیه ایران را فورا متوقف کنند، افزود: حلوفصل بحران باید از مسیر دیپلماسی و در چارچوب سازمان ملل و حاکمیت قانون دنبال شود.
بازماندگان بمب اتمی ناگازاکی همچنین از دولت ژاپن خواستند با سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بینالمللی برای پیشبرد آتشبس و حل مسالمتآمیز این مناقشه همکاری کند.











