واردات و صادرات ۸۷ تن محصولات کشاورزی از بندرلنگه

خبرآنلاین پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 13:43
مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه از تداوم فعالیت مرکز قرنطینه نباتی این شهرستان در شرایط جنگ تحمیلی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، مالک اشتر بینا اظهار کرد: با وجود شرایط ناشی از تجاوز جنایتکارانه آمریکایی‌ - صهیونی به کشور، فعالیت‌های قرنطینه نباتی در بندرلنگه بدون وقفه ادامه دارد و کارشناسان این بخش با تلاش شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی هستند.

وی بیان کرد: مرکز قرنطینه نباتی بندرلنگه در این روزها با حفظ پایداری در انجام وظایف تخصصی خود، نقش مهمی در صیانت از امنیت غذایی و تسهیل تجارت محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه با اشاره به آمار صادرات از این مرکز گفت: در بازه زمانی نهم تا هفدهم اسفندماه سال‌جاری، بیش از ۴۱ تن محصولات کشاورزی از طریق قرنطینه نباتی این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

بینا تصریح کرد: این محموله‌های صادراتی بیشتر شامل مغز پسته، خرما، انجیر و کشمش بوده که پس از انجام بازرسی‌های قرنطینه‌ای و صدور گواهی‌های بهداشتی به بازارهای هدف ارسال شده‌اند.

وی همچنین درباره وضعیت واردات اظهار کرد: در همین بازه زمانی بیش از ۴۶ تن محصول کشاورزی از طریق بندرلنگه وارد کشور شده که شامل فلفل سیاه و تخمه کدو بوده است و پس از انجام کنترل‌های قرنطینه‌ای اجازه ورود به کشور را دریافت کرده‌اند.

مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در تمامی شرایط با جدیت در مسیر ارتقای کیفیت خدمات قرنطینه‌ای حرکت می‌کند و تلاش دارد با حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زمینه تقویت جایگاه محصولات کشاورزی کشور در بازارهای بین‌المللی را فراهم کند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.