ادعای آمریکا درباره استفاده نظامی از بنادر تجاری هرمزگان بی‌اساس است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 22:34
بندرعباس- استاندار هرمزگان با رد ادعای اخیر سنتکام مبنی بر استفاده نظامی از تأسیسات بندری گفت: هیچ‌یک از بنادر تجاری استان کاربرد نظامی ندارند و این اظهارات کاملاً بی‌پایه و اساس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آشوری تازیانی، استاندار هرمزگان ، اظهار کرد: هیچ‌یک از بنادر تجاری استان هرمزگان برای مقاصد نظامی استفاده نمی‌شود و این ادعاها کاملاً بی‌اساس است.

وی با اشاره به شفافیت فعالیت‌های بندری در استان هرمزگان افزود: بنادر بندرعباس و سایر بنادر تجاری استان صرفاً در خدمت مبادلات بازرگانی هستند و هرگونه ادعا درباره کاربرد نظامی آن‌ها، یا ناشی از بی‌اطلاعی از واقعیت‌های منطقه است یا یک سناریوی تبلیغاتی علیه ملت ایران است.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جایگاه‌های مشخص و تعریف‌شده خود مستقر هستند و نیازی به استفاده از تأسیسات تجاری و غیرنظامی برای اهداف دفاعی ندارند. آمریکا به جای طرح این ادعاهای واهی، باید نسبت به حضور غیرقانونی و مداخله‌جویانه خود در منطقه و جنابت خود در حمله به مناطق مسکونی از جمله مدرسه میناب پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران هر گونه، حمله به زیرساخت‌های بندری و تجاری را با پاسخی محکم و فراموش نشدنی پاسخ خواهند داد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.