مدیرکل زندانهای فارس: ۲۷ درصد زندانیان به مرخصی رمضان اعزام شدند

خبرآنلاین سه شنبه 19 اسفند 1404 - 20:12
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: بنا بر سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه و با محوریت و همکاری دادگستری کل استان بیش از ۲۷٪درصد از زندانیان واجد شرایط جرائم مالی، غیر عمد و غیرمهم از مرخصی کوتاه و بلند مدت ویژه رمضان برخوردار شدند. 

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق ابراهیمی در این باره افزود: این اقدام از آغاز جنگ تحمیلی رمضان انجام شده؛ با وجود شرایط جنگی و به ویژه ایام شهادت رهبر شهید و عظیم الشان انقلاب و تعطیلات کشور، خدمات حوزه عدالت کیفری، برنامه های تامینی و تربیتی و رسیدگی‌های قضایی تعطیل و متوقف نشده است.

مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: بنابر سیاست‌های قضایی و همچنین ساختار عملکردی شورای طبقه بندی زندان، زندانیان جرائم خاص و خشن، سارقین و تبهکاران و آن دسته از زندانیانی که وجودشان در جامعه نافی امنیت و آسایش مردم است به‌ هیچ وجه از ارفاقات قضایی و تسهیلات حقوقی برخوردار نمی‌شوند و صیانت از امنیت مردم در اولویت است؛ در مقابل افرادی که به مرخصی اعزام و از این ارفاقات برخوردار می شوند حضورشان موجب تامین و آرامش امنیت خانواده و پیشگیری از توسعه جرم در خانواده می‌شود. 

او همچنین اقدام جهت کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری را از اولویتهای نظام قضایی توصیف کرد و گفت: با مساعدت مراجع قضایی استان، روند پاسخگویی به مشکلات زندانیان هم دنبال می‌شود و تا کنون افزون بر ۱.۶ درصد جمعیت کیفری استان بصورت هدفمند کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل زندان‌های فارس اعلام کرد: با تمهیدات اتخاذ شده توسط رییس کل دادگستری استان و اهتمام مراجع قضایی، موضوع حضور هدفمند قضات در زندانها و دیدار و رسیدگی مؤثر به درخواست‌های زندانیان  بدون تعطیل و وقفه در تمام زندانهای استان در دستور کار قرار گرفته و در جریان است.

48

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.