تداوم نظارت کارشناسان بهداشت بر مراکز عرضه مواد غذایی

صدا و سیما شنبه 16 اسفند 1404 - 13:17
کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور مستمر در سطح شهر، روند فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

تداوم نظارت کارشناسان بهداشت بر مراکز عرضه مواد غذایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، کارشناسان بهداشت محیط با حضور مستمر در سطح شهر روند تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی را مورد بازرسی و پایش قرار می‌دهند تا سلامت و بهداشت عمومی شهروندان حفظ شود.

این بازرسی‌ها با هدف ارتقای سطح بهداشت، پیشگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با مواد غذایی و اطمینان از رعایت استاندارد‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام می‌شود.

در جریان این نظارت‌ها، نمونه‌برداری و سنجش‌های بهداشتی نیز صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف، اقدامات قانونی لازم از جمله خارج‌سازی مواد غذایی فاقد مجوز از چرخه مصرف انسانی انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که این نظارت‌ها به‌صورت مستمر ادامه دارد و از شهروندان نیز خواسته شده در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه‌های مربوطه گزارش دهند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.