به گزارش خبرنگار مهر، آیتالله مصطفی محامی در خطبههای نماز جمعه این هفته زاهدان با تسلیت ضایعه عظیم شهادت رهبر انقلاب، به تبیین ابعاد شخصیتی و رهاوردهای دوران رهبری ایشان پرداخت و بر لزوم وحدت ملی و اتخاذ مواضع قاطع در برابر دشمن تأکید کرد.
جهش علمی، استقلال نظامی و خودباوری حاصل ۳۶ سال مجاهدت خستگیناپذیر رهبر انقلاب
امام جمعه زاهدان با اشاره به روحیه شجاعت و مقاومتی که رهبر شهید در میان مردم تقویت کرد، گفت: ایشان انقلاب را در تلاطم هجمهها و مشکلات به خوبی پیش برد و مأموریت خود را برای ساخت ایران قوی به انجام رساند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: جهاد تبیین، ارتباط با اقشار مختلف مردم، جهش علمی، استقلال نظامی، قدرتمند شدن در منطقه و تقویت روحیه خودباوری و ایمان به خدا، از جمله دستاوردهای دوران رهبری ایشان بود.
وی با بیان خصلتهای اخلاقی و انقلابی رهبر فقید، به سخنرانی آخر ایشان اشاره کرد که در آن جوانان فریبخورده را حتی اگر به او دشنام میدادند، فرزندان خود خطاب کرد و تأکید کرد که همچون امام حسین (ع) زیر بار ذلت نمیرود.
آیت الله محامی بیان کرد: ایشان مانند جد شهیدش به پناهگاه نرفت و در نهایت همراه با خانوادهاش به شهادت رسید.
شهادت نه پایان، که آبیاری درخت تنومند اسلام است
امامجمعه زاهدان مصیبت شهادت رهبر را سخت و بزرگ توصیف کرد که نه تنها مردم ایران، بلکه دیگر مسلمانان جهان را ناراحت کرده است.
وی تصریح کرد: آنچه قلبها را آرام میکند، شهادت ایشان است؛ زیرا به مرگ عادی از دنیا نرفت. درخت طیبه اسلام با خون شهدا آبیاری شده و ملت ایران شهید داده تا انقلاب بماند. شهادت رهبر، جبهه اسلام و درخت انقلاب را تنومندتر خواهد کرد.
آیتالله محامی با تأکید بر حکمت الهی در وقوع این شهادت، خاطرنشان کرد: خدای ما حکیم است و اگر خامنهای نیست، خدای او هست و مراقب جامعه اسلامی است.
عزای فعال یعنی جنگ با دشمن؛ راهی که در آن مذاکره جایی ندارد
نماینده ولیفقیه در سیستان و بلوچستان با تمایز قائل شدن میان دو نوع عزاداری، گفت: عزای ما انفعالگونه نیست؛ عزای ما فعال است. این عزاداری همراه با جنگ با دشمن و مبارزه با رژیم صهیونیستی معنا پیدا میکند.
وی افزود: جنگ، جنگ ارادههاست و ملت ایران در این سالها همواره نشان داده که دست برتر را بر دشمن دارد و به لطف خدا بازهم پیروز خواهد شد.
آیتالله محامی با اشاره به عبور دشمن از همه خط قرمزها، خطاب به مسئولان تأکید کرد: اکنون وقت انتقام است و باید انتقام سخت گرفته شود.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: این انتقام با تحقق اهداف امام شهید عملی خواهد شد که یکی از آنها محو اسرائیل از صفحه روزگار است.
وی افزود: آمریکا باید از منطقه برود و رزمندههای اسلام آنها را بیرون خواهند کرد. ایران باید اقتدار خود را در منطقه حفظ کرده و منطقه را از اشرار آمریکایی و اسرائیلی پاک کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با محکوم کردن جنایات دشمن در به شهادت رساندن کودکان و مردم بیگناه، تصریح کرد: دشمن با خوی وحشیگری خود باید آنقدر با مقابله به مثل مواجه شود که دیگر جرأت حمله نداشته باشد. تخریب ساختمانها و زیرساختها کفایت نمیکند.
وی با قاطعیت هرگونه مذاکره در شرایط کنونی را رد کرد و گفت: هرچقدر مذاکره کردیم بس است. اکنون وقت انتقام است نه مذاکره. آنچه را که دشمن میخواست با مذاکره به دست آورد، میخواهد با جنگ و قدرت به دست آورد، بنابراین اکنون راه مذاکره بسته است.
آیتالله محامی با استناد به فرموده خداوند در قرآن که ابتدا توان دفاعی را بالا ببرید سپس پای مذاکره بروید، افزود: کیست که غیرت ملی و دینی داشته باشد و در چنین شرایطی حرف از مذاکره بزند؟
تقدیر از نیروهای مسلح و وظیفه خطیر مجلس خبرگان در حفظ اقتدار انقلاب
نماینده ولیفقیه در سیستان و بلوچستان از حضور قهرمانانه و مقتدرانه سپاه، ارتش و رزمندگان اسلام تقدیر کرد و گفت: همه مردم از آنها حمایت و پشتیبانی میکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت حساس کشور اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید بر اساس شرع، اخلاق و در نظر گرفتن خدا، کسی را انتخاب کند که این انقلاب را با قدرت و صلابت در دست بگیرد. مردم نیز باید دعا کنند تا نمایندگان خبرگان بتوانند بهترین فرد را انتخاب کنند.
آیتالله محامی در پایان بر لزوم هوشیاری و اتحاد ملی تأکید کرد و از همه اقوام و مذاهب، اعم از شیعه و سنی خواست پای کار نظام بایستند و فریب نقشههای دشمن را نخورند.












