عامل سرنگونی ۳ جنگنده‌ اف-۱۵ آمریکایی در کویت چه بود؟ | ادعای متفاوت وال استریت ژورنال

همشهری آنلاین چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 08:18
به گفته سه نفر که با گزارش‌های اولیه این حادثه آشنا هستند، یک جت جنگنده اف/ای-۱۸ کویتی عامل سقوط تصادفی سه فروند اف-۱۵ آمریکایی در روز یکشنبه بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته یک مقام آمریکایی، یک خلبان اف/ای-۱۸ سه موشک به سمت هواپیمای آمریکایی شلیک کرد. هر سه هواپیمای آمریکایی سقوط کردند، اما خلبانان آنها به سلامت از هواپیما خارج شدند.

به گفته یک نفر دیگر که با روزنامه وال استریت ژورنال صحبت کردند، این حادثه اندکی پس از آن رخ داد که چندین پهپاد منتسب به ایران به پدافند هوایی کویت نفوذ کردند و یکی از آنها به یک مرکز عملیات تاکتیکی در یک بندر تجاری برخورد کرد و شش نظامی آمریکایی را کشت.

این فرد مطلع گفت، مقامات کویتی وقتی رادارهایشان جت‌های در حال پرواز را شناسایی و به آنها شلیک کردند، مستاصل بودند.

سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده از اظهار نظر خودداری کرد. این حادثه در دست بررسی است و علت رسمی سقوط می‌تواند تغییر کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.