معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه: بیش از ۱۰ نفتکش در تنگه هرمز مورد اصابت قرار گرفت/ احتمال آسیب به شناورها توسط موشک یا پهپادهای سرگردان وجود دارد

خبرآنلاین چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 02:48
معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه گفت: در پی اعلام وضع «منع تردد» در تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۰ نفتکش مورد اصابت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ محمد اکبرزاده، معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه طی سخنرانی در مراسم تشییع پیکر شهیدان نیروی دریایی سپاه، سید رضا ابراهیمی (جویبار) و محمد دهقان(ساری) در بابلسر روز سه شنبه اعلام کرد: پیامی از سوی نیروی دریایی مقتدر سپاه به شبکه شناوری دنیا مبنی بر اینکه از ابتدا تا انتهای تنگه هرمز تحت شرایط جنگی قرار دارد و احتمال هرگونه آسیب به شناورها از سوی موشک یا پهپادهای سرگردان وجود دارد مخابره شده است؛ لذا شناورها نباید در این محدوده عبور کنند.

بنابر گزارش فارس، وی افزود: باتوجه به هشدارهای مکرر نیروی دریایی سپاه مبنی بر ناامن بودن تنگه هرمز، تاکنون بیش از ۱۰ نفتکش که به این هشدارها توجه نکرده‌اند مورد اصابت پرتابه‌های مختلف قرار گرفته و در آتش سوخته‌اند.

اکبرزاده همچنین بیان داشت: همانطور که واضح است همواره ایران با سیاست تنش‌زدایی، بدنبال ایجاد امنیت و آرامش در خلیج فارس، منطقه و جهان بوده است اما حماقت‌های ترامپ و نتانیاهو با آغاز این جنگ موجب این ناآرامی در منطقه و برهم زدن اوضاع اقتصاد جهان شده است.

وی در پایان تاکید کرد: درحال حاضر محدوده تنگه هرمز تحت اشراف کامل نیروی دریایی جمهوری اسلامی می باشد.

31215

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.