اذعان رسانه آلمانی به استفاده آمریکا از پایگاه رامشتاین برای حمله به ایران

صدا و سیما سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:15
یک روزنامه آلمانی اعلام کرد که پایگاه نظامی رامشتاین در جنوب غرب این کشور نقش محوری در حمله نظامی آمریکا به ایران داشته و یک هفته قبل از این حمله، تحرکاتی در این پایگاه ثبت شده است.

اذعان رسانه آلمانی به استفاده آمریکا از پایگاه رامشتاین برای حمله به ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های آمریکایی اذعان کرده‌اند که بدون استفاده از پایگاه رامشتاین، حمله نظامی علیه ایران میسر نبود.

نشانه‌هایی وجود دارد که ثابت می‌کند یک هفته قبل از حمله به ایران، تحرکاتی در رامشتاین مشاهده شده و کارشناسان می‌گویند در این مدت هواپیما‌های بوئینگ سی ۱۷ مدل گلوبمستر۳ و لاکهید سی ۱۳۰ هرکولس هر روز در این پایگاه فرود و برخاست داشته‌اند. همچنین هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ ایالات متحده نیز در رامشتاین دیده شده است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تحلیل می‌کنند که آنچه از این افزایش چشمگیر ترافیک‌های هوایی در رامشتاین می‌توان درک کرد این است که احتمالا پرسنل و تجهیزات زیادی از این مکان به پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاور میانه مثل العدید در قطر منتقل شده است.

همانطور که طی دهه‌ها رامشتاین نقش یک رابط را میان آمریکا و مناطق عملیاتی در سراسر مدیترانه بازی کرده است.

برلینر سایتونگ ادامه داد: یکی از هواپیما‌هایی که در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۶ در رامشتاین فرود آمد EA-۳۷ B` است؛ هوایپمایی که برای اولین بار در خاک اروپا مستقر شد و یکی از پیشرفته‌ترین ابزار‌های نیروی هوایی ایالات متحده برای شرکت در جنگ الکترونیک است.

کار این ابزار، ایجاد اختلال در سیستم‌های ارتباطی و رادار‌ها و ناوبری دشمن است که حداکثر سرعت آن ۷۶۷ مایل در ساعت است.

این واقعیت که چنین هواپیمایی به رامشتاین منتقل شده از جنبه سیاسی بسیار حائز اهمیت است و این امر یکی از نشانه‌هایی است که می‌تواند اثبات کند نیرو‌های مسلح آمریکا چند روز پس از ورود این هواپیما عملیات نظامی علیه ایران را آغاز کردند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه با بیان اینکه «منابع و توان نظامی لازم برای مشارکت در جنگ با ایران را نداریم»، افزود: برلین در اقدام نظامی علیه تهران مشارکت نخواهد کرد.

یوهان وادفول در گفت‌و‌گو با رادیوی دولتی «دویچلندفونک» اظهار داشت: آلمان قصد ورود به درگیری نظامی علیه ایران را ندارد و در صورتی که پایگاه‌های چندملیتی محل استقرار نیرو‌های آلمانی هدف حمله قرار گیرند، سربازان بوندس وهر (نیرو‌های مسلح آلمان) ممکن است از خود دفاع کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.