محمد اسحاق دار، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، از گفتوگو با کایا کالاس، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، خبر داد.
به گزارش فرارو، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در این گفتوگو آخرین تحولات منطقهای را که به گفته آنها به سرعت در حال تغییر است، مورد بررسی قرار دادند.
نماینده عالی اتحادیه اروپا با اشاره به تلاشهای دیپلماتیک اسلامآباد، از اقداماتی که به امضای تفاهمنامه اسلامآباد منجر شده است، قدردانی کرد؛ اما در عین حال نگرانی جدی خود را نسبت به نقضهای اخیر آتشبس ابراز داشت و بر ضرورت باز ماندن کانالهای ارتباطی میان طرفها تأکید کرد.
معاون نخستوزیر پاکستان همچنین نماینده عالی اتحادیه اروپا را در جریان تلاشهای مستمر دیپلماتیک این کشور برای دستیابی به یک چارچوب جامع صلح و ثبات در خاورمیانه قرار داد.
در این گفتوگو بر لزوم پایبندی همه طرفها به توافق آتشبس نیز تأکید شد. در پایان، دو طرف بر ادامه تماسها و حفظ ارتباطات نزدیک در سطح دیپلماتیک توافق کردند.