قالیباف: با جدیت پیگیر خاتمۀ جنگ در لبنان هستیم

عصر ایران یکشنبه 07 تیر 1405 - 17:16
قالیباف و نبیه بری در این گفتگوی­ تلفنی بر برگزاری سریع‌تر نشست "واحد کنترل منازعه" برای کنترل و خاتمه جنگ در لبنان تاکید کردند.
«محمدباقر قالیباف» و «نبیه بری» رؤسای مجالس ایران و لبنان دقایقی قبل درخصوص مسائل دوجانبه و بویژه شرایط در لبنان بصورت تلفنی گفتگو کردند.
 
به گزارش تابناک؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس لبنان بیان داشت:
 
پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و آمریکا است.
 
­هدف ما خاتمه جنگ در لبنان، بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و رفع اشغالگری و خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین لبنان است و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.
 
در گفت‌و‌گو‌های سوئیس پس از اشاره جدی هیئت مذاکره کننده ایران به موارد نقض این ماده مقرر شد یک واحد کنترل منازعه بین ایران، آمریکا و لبنان تشکیل شود و این واحد روند اجرای این ماده در لبنان را پیگیری کند.
 
نبیه بری، رئیس مجلس لبنان با قدردانی از­مواضع جمهوری اسلامی ایران و هیئت مذاکره کننده ایران تصریح کرد:
 
­آنچه شما در سوئیس پیگیری کردید در جهت منافع مردم لبنان است، اما دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند موضوع اعاده حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب تفاهم اسلام‌آباد را از طریق دیگری دور بزند
 
تفاهم واشنگتن بین لبنان و رژیم صهیونیستی یک توطئه و فتنه است و امام علی (ع) می‌فرمایند فتنه بدتر از قتل است.
 
قالیباف و نبیه بری در این گفتگوی­ تلفنی بر برگزاری سریع‌تر نشست "واحد کنترل منازعه" برای کنترل و خاتمه جنگ در لبنان تاکید کردند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.