حمید درخشان: بدشانسی مانع صعود زودهنگام تیم ملی شد

عصر ایران شنبه 06 تیر 1405 - 18:26
حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال ایران، نمایش شاگردان تیم ملی مقابل مصر را تحسین‌برانگیز خواند و بدشانسی و ضربات به تیر دروازه را عامل اصلی عدم کسب پیروزی دانست. وی با وجود تساوی، معتقد است که ملی‌پوشان همچنان بخت بالایی برای صعود به مرحله بعد جام جهانی دارند.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: بدشانسی اجازه نداد تا راحت‌تر و با آرامش بیشتر به دور بعدی برویم و باید منتظر سه بازی در مرحله گروهی باشیم اما شانس صعود به مرحله بعد را داریم.

حمید درخشان در گفت‌وگو با ایرنا درباره تساوی ایران مقابل مصر، اظهار داشت: به نظرم بازی خوبی بود. بازیکنان ما در ۱۵ دقیقه آخر خیلی زیاد تلاش کردند و به خودباوری رسیده بودند که می‌توانند این بازی را ببرند. آنها موقعیت‌های زیادی را با توجه به بازی مستقیمی که انجام دادند خلق کردند.

وی افزود: ملی‌پوشان از توانایی‌های سرزنی و خط حمله خوب استفاده کردند اما مقداری بدشانسی هم با ما بود. اگر آن توپ به تیر دروازه نمی‌خورد و گل می‌شد، ما صددرصد صعود می‌کردیم و بالا می‌رفتیم. کم‌شانسی با بدشانسی اجازه نداد تا راحت‌تر و با آرامش بیشتر به دور بعدی برویم. باید منتظر سه بازی در مرحله گروهی باشیم تا ببینیم نتیجه آن بازی‌ها چه می‌شود اما شانس صعود به مرحله بعد را داریم.

پیشکسوت فوتبال ایران عنوان کرد: باید به طارمی حق بدهیم که پنالتی را خراب کند. زیرا فشار زیادی روی او بود و گل زدن برایش سخت شد. طارمی بازیکن خوبی است و برای موفقیت تیم خیلی عالی تلاش کرد. اصلا نمی‌شود درباره خراب کردن پنالتی صحبت کرد. هر بازیکن بزرگی احتمال دارد این فرصت را از دست بدهد، به خصوص پنالتی و این موضوع طبیعی است.

وی یادآور شد: ما همواره دل به ضد حمله بستیم تا به گل برسیم. این شانس به ما کمک می‌کرد تا فرصت هایی ایجاد کنیم. با این روشی که بازی کردیم، انتظار بیشتری هم نباید داشته باشیم. ابتدا تلاش می‌کردیم تا گل نخوریم و بعد با ضد حمله به گل برسیم. امیدوارم تیم ما به دور بعد صعود کند.

درخشان گفت: به نظر من اگر به دور بعد صعود کنیم و به سوئیس بخوریم، بازی با این تیم نمی‌تواند راحت باشد اما این تفکر در بازیکنان هست که می‌توانند بازی خوبی برابر این تیم هم داشته باشند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.