نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس به روایت همتی | صادرات نفت از این پس بدون هزینه های جانبی تحریم خواهد بود | پیشرفت قابل توجه درباره پول های مسدود شده ایران

اقتصادنیوز دوشنبه 01 تیر 1405 - 14:29
اقتصادنیوز: همتی گفت: ان‌شاءالله طی روزهای آینده به تدریج استفاده از منابع مسدودی براساس شرایطی و نیز با تصمیم و دستور العمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزیدر پاسخ به این سوال که «مذاکرات سوئیس چطور پیش رفت؟»، اظهار داشت: کلاً مباحث در چارچوب تفاهم 14 بندی پیچیدگی‌های زیادی دارد و این بارهم گفتگوها فشرده و سخت بود ولی نتیجه براساس اهداف تعیین‌شده هیئت ایرانی پیش رفت.

همتی در پاسخ به این سوال که «درمورد منابع مسدودی بانک مرکزی چه تصمیمی اتخاذ شد؟»، گفت: یکی از موارد پیچیده همین موضوع است. خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی حاصل و براساس تفاهم دوحه یادداشت های لازم در این دور مذاکرات امضا شد. ان‌شاءالله طی روزهای آینده به تدریج استفاده از منابع براساس شرایطی و نیز با تصمیم و دستور العمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.

خبرنگار پرسید: درمورد صادرات نفت و پتروشیمی چه نتیجه‌ای گرفته شد؟

رئیس کل بانک مرکزی پاسخ داد: بر اساس بند 11 تفاهمنامه ایران و آمریکا معافیت (Waiver) باید صادر می‌شد که مقرر شد توسط اوفک عملیاتی شود .البته صادرات نفت ما هم اکنون درجریان است ولی از این پس بدون هزینه های جانبی تحریم خواهد بود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.