قولنامه‌های املاک غیرمنقول در هرمزگان فاقد اعتبار می‌شوند

خبرآنلاین دوشنبه 01 تیر 1405 - 13:28
رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای طرح جدید ساماندهی اسناد غیررسمی خبر داد و اعلام کرد از اول خرداد ۱۴۰۵، دارندگان املاک فاقد سند رسمی باید اطلاعات خود را در سامانه «ادعا» ثبت کنند؛ در غیر این صورت، ادعاهای بعدی آن‌ها قابل پذیرش نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، با اشاره به اجرای ماده ۱۰ قانون مرتبط با ساماندهی املاک و اسناد غیرمنقول بیان کرد: از ابتدای خردادماه ۱۴۰۵ سامانه‌ای با عنوان «ادعا» راه‌اندازی خواهد شد که تمامی مالکان املاک فاقد سند رسمی و تک‌برگ موظف هستند مشخصات ملک، هویت مالک و مدارک قولنامه‌ای خود را در این سامانه بارگذاری و مراحل قانونی را پیگیری کنند.

وی افزود: این طرح به مدت دو سال اجرا خواهد شد و فرصت قانونی برای ثبت ادعاها در این بازه زمانی در نظر گرفته شده است.

قهرمانی در پایان تأکید کرد: در صورتی که افراد در این مدت نسبت به ثبت و بارگذاری مدارک خود اقدام نکنند، پس از پایان مهلت مقرر، ادعاهای آنان در خصوص مالکیت املاک فاقد سند رسمی دیگر مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.