به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامرضاگلمحمدی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و یاد و خاطره شهدای بخش کشاورزی، اظهار داشت: امنیت غذایی کشور در یک سال گذشته و در شرایط مختلف، یکی از عوامل مهم در حفظ اقتدار کشور بود.
وی افزود: در این مدت کشور با رویدادها و چالشهای مختلفی از جمله جنگ و قطعی برق مواجه بود، اما با وجود این شرایط، هیچگاه شاهد خالی شدن قفسهها یا ایجاد اختلال جدی در تأمین کالاهای اساسی نبودیم.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: تغییرات قیمتی و برخی مشکلات در بازار اتفاق افتاد، اما این موضوع ارتباطی با بخش کشاورزی نداشت و حاصل تلاش، برنامهریزی و هماهنگی میان دولت، وزارت جهاد کشاورزی، مدیران، کارشناسان، تولیدکنندگان، کشاورزان، فروشندگان و مردم بود که موجب شد امنیت غذایی کشور حفظ شود.
وی با اشاره به حضور مسئولان بخش کشاورزی در شرایط بحرانی گفت: رئیسجمهور و وزیر جهاد کشاورزی در دوران جنگ و بحرانها در کنار مجموعههای مرتبط حضور داشتند و مدیران و کارشناسان این بخش نیز تلاش کردند تا روند تولید و تأمین محصولات بدون وقفه ادامه پیدا کند.
این مقام مسئول نقش مردم در مدیریت شرایط را مهم دانست و گفت: مردم با مدیریت مصرف و جلوگیری از خریدهای هیجانی، در عبور از این شرایط نقش مهمی ایفا کردند.
وی با اشاره به جایگاه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: این سازمان به عنوان پشتوانه علمی بخش کشاورزی، در حوزه تولید دانش فنی، توسعه فناوری، حفظ ذخایر ژنتیکی کشور و نظارت بر نهادههای کشاورزی نقش اساسی دارد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی گفت: افزایش بهرهوری در بخش کشاورزی یکی از مهمترین الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است و دانش و فناوری، محور اصلی این افزایش بهرهوری خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امسال تمرکز ویژهای بر توسعه آموزش، ترویج و فناوری در بخش کشاورزی خواهیم داشت تا در کنار اقدامات جاری، انتقال دانش و استفاده از ظرفیتهای علمی با جدیت دنبال شود.
وی تأکید کرد: تحقق اهداف بخش کشاورزی نیازمند همکاری همه ارکان از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مجموعههای اجرایی وزارت جهاد کشاورزی، نهادهای حاکمیتی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکلها، بخش خصوصی و مهمتر از همه کشاورزان است.
وی در پایان گفت: با استفاده از ظرفیتهای داخلی و بینالمللی تلاش میکنیم مسیر تأمین امنیت غذایی کشور همچنان با قدرت ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/