رئیس جمهور آلمان: جنگ علیه ایران ضرورتی نداشت

خبرگزاری تسنیم جمعه 29 خرداد 1405 - 14:04
رئیس جمهور آلمان جنگ تحمیلی آمریکا علیه ایران را غیر ضروری و قابل اجتناب دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان تشدید مناقشه با ایران از طرف ترامپ را قابل اجتناب ارزیابی کرد.

به گفته فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان، توافق پیشنهادی با ایران در بهترین حالت با توافق سال 2015 مطابقت خواهد داشت.

اشتاین مایر، که در آن زمان وزیر امور خارجه آلمان بود، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌آردی ARD گفت: آن یک توافق خوب و مفصل بود. جای تاسف است که ترامپ در دوره اول ریاست جمهوری خود آن را فسخ کرد.

این یکی از دلایلی بود که اشتاین مایر اعلام کرد جنگ اخیر آمریکا علیه ایران در واقع غیرضروری بود، زیرا به گفته وی توافق 2015 در واقع شامل همه چیزهایی بود که آنها اکنون سعی می‌کنند با زحمت دوباره کنار هم قرار دهند.

اشتاین‌مایر گفت که پس از کنار گذاشتن آن توافق، تنش‌ها دوباره تشدید شد.

رئیس جمهور آلمان گفت: اگر توافق 2015 پابرجا می‌ماند، همه اینها می‌توانست اجتناب‌پذیر باشد. اما این [وضعیت]، مثل شیر ریخته شده است.

اشتاین مایر اذعان کرد که این موضوع باعث دلسردی و ناامیدی شده است و افزود: اعتراف می‌کنم، مواقعی بوده که گفته‌ام: این وضعیت ما را دیوانه می‌کند وقتی متوجه می‌شویم که اگر عقل سلیم زودتر غالب می‌شد، می‌توانستیم از بسیاری از آنچه در هفته‌های اخیر دیده‌ایم جلوگیری کنیم.

اشتاین مایر گفت توافق ایران فرصتی برای پایان دادن به جنگ و آغاز روندی است که منجر به ثبات بیشتر در منطقه می‌شود. با این حال، او افزود که هنوز مشخص نیست که آیا در نهایت توافقات دقیقی حاصل خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.