درخواست نهادهای آمریکایی برای اعمال فشار کنگره بر رژیم صهیونیستی

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 10:44
فعالان و سازمان‌های حقوقی آمریکایی خواستار اعمال فشار کنگره بر رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزاتش در کرانه باختری شدند.

به گزارش ایسنا، سازمان‌های حقوقی و فعالان آمریکایی کمپین فشاری را علیه اعضای کنگره آمریکا آغاز کردند تا آن‌ها را به اتخاذ اقدامات عملی در برابر تشدید جنایات رژیم صهیونیستی و افزایش نقض‌ها در کرانه باختری وادار کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، این کارزار در سایه افزایش عملیات قتل و کشتار، بازداشت‌ها و توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری راه‌اندازی شده است.

برگزارکنندگان این کمپین ضمن اشاره به شهادت «سام فهد ابو هیکل» نوزاد ۷ ماهه فلسطینی در شهر الخلیل تأکید کردند که این جنایت، منعکس‌کننده روند فزاینده خشونتی است که فلسطینیان در کرانه باختری با آن مواجه هستند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد «سام فهد ابو هیکل» نوزاد هفت ماهه فلسطینی جمعه گذشته بر اثر شلیک نظامیان اسرائیلی در منطقه «تل رمیده» در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری به شهادت رسید.

همزمان با جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تنش‌ها در کرانه باختری در حال افزایش است و یورش‌ها و بازداشت‌ها در شهرها و روستاهای فلسطینی ادامه دارد.

کرانه باختری همچنین شاهد تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست و ارتش رژیم اشغالگر به زمین‌های کشاورزی فلسطینیان، از جمله آتش زدن، تخریب با بولدوزر و جلوگیری از دسترسی کشاورزان به زمین‌هایشان، به ویژه در مناطق نزدیک به شهرک‌ها و کانون‌های شهرک‌سازی است.

از ۸ اکتبر ۲۰۲۳، تشدید حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری منجر به شهادت بیش از ۱۱۶۸ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۲۶ هزار و ۶۶ نفر دیگر، علاوه بر بازداشت حدود ۲۳ هزار نفر و آوارگی ۳۳ هزار نفر شده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.