به گزارش ایرنا، سعیدرضا مصیبمطلق روز سهشنبه در گفتوگو با پایگاه خبری «آنی نیوز» هند، با اشاره به تحولات پس از توافق آتشبس، گفت که نقض این توافق از سوی طرف مقابل صورت گرفته و قرار بود براساس تفاهمهای انجامشده، همه طرفها در تمامی جبههها به خصومتها پایان دهند.
وی افزود که با وجود این توافق، حملات به لبنان که بخشی از آن تفاهم بود، بهصورت مستمر ادامه یافت و در نهایت صبر راهبردی ایران را به پایان رساند.
سرکنسول ایران در بمبئی همچنین اظهار داشت که اقدامات بعدی ایران پس از هشدارهای مکرر و در واکنش به نقض آتشبس انجام شد و تهران پیشتر نیز اعلام کرده بود که به هرگونه نقض توافق پاسخ خواهد داد.
مصیبمطلق تاکید کرد که دیپلماسی همچنان مناسبترین راهکار برای حل اختلافات و جلوگیری از تشدید تنشها است.
وی با بیان اینکه ایران از هر ابتکاری که به درک متقابل و کاهش تنشها منجر شود استقبال میکند، افزود: اگر همه طرفها با رویکردی صادقانه به مسیر دیپلماسی بازگردند، امکان توقف درگیریها و بازگشت تدریجی شرایط به وضعیت عادی وجود خواهد داشت.
سرکنسول ایران در بمبئی در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به برنامه هستهای جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد که برنامه هستهای ایران ماهیتی صلحآمیز دارد و تحت گستردهترین نظارتها و بازرسیهای بینالمللی قرار گرفته است.
وی افزود: تاکنون هیچ مدرک یا نشانهای مبنی بر انحراف برنامه هستهای ایران به سمت اهداف نظامی ارائه نشده و جمهوری اسلامی ایران همواره بر رویکرد صلحآمیز خود در این زمینه تأکید کرده است.
سرکنسول ایران در بمبئی همچنین با اشاره به نقش کشورهای تأثیرگذار در کمک به کاهش تنشهای منطقهای، از ظرفیت هند به عنوان کشوری بزرگ و صلحدوست برای کمک به نزدیک شدن دیدگاهها و تقویت گفتوگوها یاد کرد.
مصیبمطلق در ادامه با بیان اینکه برخی بازیگران از تداوم بیثباتی در منطقه منتفع میشوند، تأکید کرد که دستیابی به صلح و ثبات پایدار مستلزم پایبندی همه طرفها به رویکردهای دیپلماتیک و پرهیز از اقدامات تنشزا است.











