آغاز عملیات پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در روستاهای آبدانان

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 08:52
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبدانان از آغاز عملیات سمپاشی دام و اماکن نگهداری دام در روستاهای «جابر انصار» و «پشت قلعه» با هدف پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو خبر داد.

عسکر درویشی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF)، عملیات سمپاشی دام و اماکن نگهداری دام در سطح روستاهای جابر انصار و پشت قلعه آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات با استفاده از توان ۴ اکیپ از بخش‌های دولتی و خصوصی در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود طی مدت یک هفته، تمامی جمعیت دامی و اماکن نگهداری دام در این مناطق به‌طور کامل تحت پوشش سمپاشی قرار گیرند.

درویشی با اشاره به خطرات این بیماری بیان کرد: بیماری CCHF یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که در صورت ابتلا، می‌تواند در درصد بالایی از مبتلایان منجر به مرگ شود، بنابراین اجرای اقدامات پیشگیرانه به‌ویژه سمپاشی دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام در روز چهارشنبه ۲۰ خرداد، وی از دامداران خواست ضمن همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا از بروز و گسترش این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.