به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین جشنواره بینالمللی سرود «یدا بید» اواخر هفته جاری و همزمان با عید سعید غدیر در شهر بصره، کشور عراق برگزار میشود.
نشست خبری سومین جشنواره بینالمللی سرود «یدا بید» صبح امروز دوشنبه 11 خرداد 1405 با حضور احمد طرفی مدیرکارگروه بین المللی حوزه هنری و حجت الاسلام والمسلمین شیخ رعد باهلی مدیر مرکز فرهنگی هنری جنوب در حوزه هنری برگزار شد.
در این جشنواره، گروههای سرود برجستهای از کشورهای ایران، عراق، لبنان و بحرین حضور خواهند داشت و آخرین آثار خود را به اجرا در خواهند آورد.
در ابتدای این نشست احمد طرفی مدیر کارگروه بین الملل حوزه هنری گفت:
در حوزه سرود در داخل کشورمان در این سالها فعالیتهای زیادی انجام شده است؛ اما در دیگر کشورها فعالیتها در این عرصه کمتر بود.
این جشنواره برای گروههای سرودی است که در موضوعهای مختلف تولید دارند. آقای شیخ رعد باهلی میزبانی این رویداد را برعهده گرفتند. در سالهای گذشته گروههایی از بحرین، لبنان، کویت، ایران و عراق شرکت میکردند.
علیرغم بحرانی که در منطقه هست ما این رویداد را لغو نکردیم.
وی تاکید کرد: سال گذشته هم با جنگ مواجه بودیم که باز هم برنامه را لغو نکردیم. امسال هم تصمیم بر این است که جشنواره را برگزار کنیم.
امسال این رویداد در بصره برگزار میشود. گروههای زیادی خواهان حضور در این رویداد بودند.
انتهای پیام/