الهه رجبی روز دوشنبه در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دفتر انجمن حمایت از بیماران مبتلا به اماس دزفول بیان کرد: بر اساس آمار سال گذشته، ۷۵۰ بیمار مبتلا به اماس در دزفول شناسایی شده و تحت درمان هستند.
وی با بیان اینکه تعداد تختهای بیمارستانی برای بیماران اماس محدود است، افزود: در حال حاضر، شاهد ابتلای افراد در سنین مختلف، از کودکان تا افراد بالای ۶۰ سال، به بیماری اماس هستیم.
رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به اماس دزفول، ضمن انتقاد از همکارینکردن نهادهای مربوطه با این بیماران، اظهار کرد: یک تیم پزشکی متشکل از ۹ پزشک متخصص با همکاری این انجمن در دزفول تشکیل شده و تحقیقاتی برای شناسایی و درمان بیماران آغاز شده است.
وی بر ضرورت ساخت بیمارستان یا کلینیک ویژه بیماران اماس در دزفول تأکید کرد و افزود: برای درمان این بیماران، لازم است انواع متخصصان در کنار بیماران حضور داشته باشند.
رجبی درباره کمکهای خیران برای حمایت از بیماران اماس نیز گفت: خیران اعلام کردهاند اگر زمین تامین شود، کلینیک ویژه بیماران اماس با کمک آنها ساخته خواهد شد.
رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به اماس دزفول خاطرنشان کرد: پیگیریهایی برای اختصاص زمین کلینیک ویژه بیماران اماس از طریق شورای اسلامی شهر انجام شده و مکانی نیز در نظر گرفته شده است که لازم است مسئولان مربوطه، بهویژه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، مساعدت لازم را در این زمینه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز روز شنبه به مناسبت روز جهانی اماس، با حضور در بیمارستان بزرگ دزفول از بخش درمان بیماران اماس بازدید کرد و در جریان مشکلات بیماران قرار گرفت.
بیماری اماس یک اختلال خودایمنی مزمن است که در آن، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به غلاف میلین اطراف رشتههای عصبی مغز و نخاع حمله میکند و باعث اختلال در انتقال پیامهای عصبی و بروز علائم مختلفی مانند خستگی، مشکلات حرکتی، اختلالات بینایی و تغییرات روحی میشود. این بیماری بیشتر در افراد جوان ۲۰ تا ۴۰ ساله و در میان زنان شایعتر است.













