
امیر یونسیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با جلساتی که داشتند تصمیم گرفتند در دوره سکوت جنگی و شرایط آتش بس از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان به عنوان یک بازو در کنار دولت و بخشهای تصمیم ساز کشور استفاده کنند.
وی ادامه داد: هدف از این تصمیم بهره مندی از ظرفیت ایده پردازی و راه گشایی شرکتهای دانش بنیان در جبران آسیبهای ناشی از جنگ در بخشهای مختلف است، بخشی از این آسیبها مربوط به شرکتهای دانش بنیان نیز میشود درصدی از شرکتهای دانش بنیان در طول جنگ سوم آسیب دیدهاند و وزارت صمت در حال ارزیابی خسارات جنگ به این مراکز است البته معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است تا به محض براورد آسیب شرکتهای دانش بنیان کار بازسازی این مراکز را به عهده بگیرند.
یونسان افزود: آنچه مشخص شده این است که از مجموع ۱۱ هزار شرکت دانش بنیان حدود یک درصد آسیب جدی دیدهاند، معاونت علمی نقش متولی این شرکتها را دارد و بازسازی این شرکتها به عهده این بخش از دولت است آنچه اهمیت دارد بازسازی و بازگرداندن این بخشهای فناورانه به چرخه تولید است، زیرا ظرفیت این شرکتها میتواند به رفع بحرانهای موجود در بخشهای مختلفصنعت و ایده پردازی برای بررسی هر نوع بحران احتمالی کمک میکند.
وی در ادامه گفت: معاونت علمی در حوزه نفت و وزارت صمت شرکتهایی را معرفی کردهاند که میتوانند در رفع بحرانها و چالشهای پیش آمده در این صنایع پس از جنگ نیز کمک کنند و در کنار دولت به عنوان یار و بازو ایفای نقش کنند.