کمتر از ۴۰ نفر از مجروحان جنگ بستری هستند

مشرق نیوز چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 11:48
وزارت بهداشت اعلام کرد: اکنون تعداد مجروحان جنگی که هنوز در بیمارستان بستری هستند به زیر ۴۰ نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، حسین کرمانپور امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در وزارت بهداشت اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت شعار امسال روز ملی سلامت را «با هم برای سلامت با تکیه بر علم» تعیین کرد، اما با توجه به اینکه ما در شرایط جنگی بودیم، شعار این روز و هفته سلامت را «سلامت پایدار با علم و اقتدار، ایران ماندگار» تعیین کردیم.

وی افزود: سلامت موضوعی هم‌تراز با امنیت کشور است و اگر اتفاقی بیفتد که سلامت مردم به خطر بیفتد، طبیعتاً امنیت کشور نیز به خطر می‌افتد؛ بنابراین تلاش‌ها برای حفظ سلامت جامعه در کنار امنیت آن، در این ایام انجام شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: حدود ۴۰ هزار نفر مصدوم و مجروح در مراکز درمانی تحت نظر قرار گرفتند و به‌طور رایگان بستری شدند. اکنون تعداد کسانی که همچنان بستری هستند به زیر ۴۰ نفر رسیده است و تا هفته‌های دیگر ان‌شاءالله این تعداد نیز به صفر خواهد رسید. همچنین ما ۳۴۸۳ شهید را به ثبت رساندیم که این آمار به دلیل تحویل مستقیم پیکر تعدادی از شهدا به خارج از حوزه سلامت، با تعداد کلی شهدا تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه همکاران ما ۲۵۱۵ نفر را نیز در محل حادثه درمان کرده‌اند، گفت: نزدیک به ۱۳۰۰ عمل جراحی در این ایام انجام شده و در ایام عید نیز همه پزشکان حضور داشتند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.