شورای هماهنگی بانکها اعلام کرد ساعات کاری شعب بانکی کشور از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور از ۷ صبح تا ۱۳ خواهد بود.
این تصمیم در پی مصوبه اخیر هیئت وزیران و با هدف مدیریت مصرف انرژی، کاهش بار شبکه برق و تداوم خدماترسانی عمومی گرفته شده است.
طبق این بخشنامه، بانکها همانند سایر دستگاههای اجرایی موظفاند یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، سامانههای سرمایشی را خاموش کنند. همچنین تأکید شده است هماهنگیهای لازم برای جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات، بهویژه در ساعات پرتردد، از سوی شعب بانکی انجام شود.
یادآور میشود پیش از این ساعت پذیرش مشتریان بانکهای کشور از ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰ بود.