افشاگری نیویورک تایمز درباره توان موشکی و زیرساخت های نظامی ایران

فرارو چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 08:27
نیویورک تایمز نوشته است که در زمان اجرای آتش‌بس دو هفته‌ای میان ایران و ایالات متحده در تاریخ ۸ آوریل، تهران تنها به حدود نیمی از پرتابگرهای موشک بالستیک خود دسترسی داشت. با این حال، ایران طی هفته‌های بعد موفق شده حدود ۱۰۰ پرتابگر دیگر را از تأسیسات زیرزمینی خارج کرده و مجموع پرتابگرهای عملیاتی خود را به حدود ۶۰ درصد از ظرفیت پیش از جنگ برساند.

فرارو- نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از ارزیابی‌های اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کرد که ایران همچنان به حدود ۷۰ درصد از ذخایر موشک‌های بالستیک پیش از جنگ خود و حدود ۶۰ درصد از پرتابگرهای موشکی دسترسی دارد. این گزارش از سوی روزنامه تایمز اسرائیل بازنشر شده است. 

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، بر اساس این گزارش، مقام‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا همچنین برآورد کرده‌اند که ایران هنوز حدود ۴۰ درصد از زرادخانه پهپادی خود را حفظ کرده است. 

نیویورک تایمز نوشته است که در زمان اجرای آتش‌بس دو هفته‌ای میان ایران و ایالات متحده در تاریخ ۸ آوریل، تهران تنها به حدود نیمی از پرتابگرهای موشک بالستیک خود دسترسی داشت. با این حال، ایران طی هفته‌های بعد موفق شده حدود ۱۰۰ پرتابگر دیگر را از تأسیسات زیرزمینی خارج کرده و مجموع پرتابگرهای عملیاتی خود را به حدود ۶۰ درصد از ظرفیت پیش از جنگ برساند. 

این گزارش همچنین تأکید می‌کند که ایران علاوه بر بازیابی پرتابگرها، در تلاش است ذخایر موشکی مدفون‌شده زیر آوار حملات آمریکا و اسرائیل را نیز استخراج و بازسازی کند. 

به گفته مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، در صورت تکمیل این عملیات، تهران قادر خواهد بود ذخایر موشکی خود را به سطحی معادل حدود ۷۰ درصد از موجودی پیش از جنگ بازگرداند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.