
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مالک شریعتی نیاسر در گفت وگویی تلویزیونی با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی و آینده صنعت پتروشیمی ایران، گفت: در شرایط جنگی، با کوچکترین خطایی در هر سطحی باید برخورد جدی شود. چه شرکت تولیدکنندهای که بطور غیرقانونی کالا را انبار کرده و شفافسازی نمیکند، چه مسئولان سازمان توسعهای یا شرکتهای دولتی که در حوزه سیاستگذاری، نظارت و تنظیمگری کوتاهی میکنند، و چه بخش صنعت یا سازمان بورس که وظایف تنظیمی خود را انجام نمیدهند.
وی افزود: موضوع عرضه، تنها یک مسئله معمولی نیست. اینجا دیگر زمان کارشناسیهای تلویزیونی و بحثهای بینتیجه نیست. تصمیمگیری و نوع تعامل با این مسئله با سرنوشت کشور و حتی نتیجه جنگ گره خورده است.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ما از سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسی وزارتخانهها و بازرسی ویژه رئیسجمهور مطالبه داریم که وارد عمل شده، مسئله را حل و فصل کنند و به سرعت به مردم گزارش دهند. با متخلفان نیز باید مطابق با اشد مجازات جنگی برخورد شود.
شریعتی با تاکید براینکه بیشتر نیازهای کشور برای مصرف داخلی را شرکتهای ایرانی تولید میکنند، اظهار کرد: به جز یکی دو محصول خاص که نیازی به نام بردن از آنها نیست، تمام نیازهای کشور برای مصرف داخلی را شرکتهای ما تولید میکنند و به وفور موجود است. در برخی بخشهای صادراتی نیز به دلیل وقفههای ایجادشده دچار مشکل شدیم که عمدتاً مربوط به مازاد تولید بوده است. درآمد حاصل از صادرات فولاد، پتروشیمی و سایر بخشها دچار وقفه شده که انشاءالله جبران خواهد شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: به عنوان متخصص حوزه انرژی عرض میکنم که مشکلات ایجادشده به سرعت جبران شدنی است. با همت مردم و اتحاد دولت، این مشکل را حل میکنیم. آنچه بازار نیاز دارد، موجود است. ۹۵ درصد محصول نهایی، به ویژه در حوزه پتروشیمی، به وفور در بازار وجود دارد و هیچ کمبودی در داخل حس نمیشود.