تشدید اقدامات پیشگیرانه علیه پشه آئدس در بندرعباس

خبرگزاری مهر سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 11:19
بندرعباس- در نشست کمیته بهسازی بهداشت محیط شهرستان بندرعباس، بر ضرورت تسریع در شناسایی و حذف زیستگاه‌های لاروی پشه آئدس و مقابله جدی با بیماری تب دنگی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست کمیته بهسازی بهداشت محیط شهرستان بندرعباس، بر ضرورت تسریع در شناسایی و حذف زیستگاه‌های لاروی پشه آئدس و مقابله جدی با بیماری تب دنگی تأکید شد.

این جلسه با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در دفتر مدیریت این مرکز برگزار شد و ضمن بررسی آخرین اقدامات انجام‌شده، چالش‌های موجود در زمینه کنترل و پیشگیری از گسترش پشه آئدس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس، با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در کنترل ناقلین بیماری‌زا، خواستار اجرای برنامه‌های منسجم و هماهنگ برای شناسایی و حذف کانون‌های مستعد رشد و تکثیر پشه آئدس شد.

اصغر زائری بر نقش کلیدی مشارکت مردمی و همکاری میان‌بخشی در این راستا اشاره کرد و گفت: شناسایی و حذف زیستگاه‌های پشه آئدس، مدیریت صحیح پسماند و رعایت اصول بهداشت محیط، در کاهش تکثیر این ناقل بیماری‌زا اهمیتی حیاتی دارد.

در ادامه، محسن رجبی پور، سرپرست واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت، گزارشی از آخرین وضعیت پایش‌های محیطی، اقدامات صورت‌گرفته در زمینه حذف زیستگاه‌های لاروی، بازدیدهای میدانی و ساماندهی اماکن پرخطر ارائه نمود.

در این نشست بر لزوم همکاری بین‌بخشی، اطلاع‌رسانی مؤثر به شهروندان، حذف کانون‌های تجمع آب‌های راکد و ارتقاء سطح آگاهی عمومی تأکید شد.

در پایان، بر پیگیری مستمر مصوبات کمیته تا حصول نتایج مطلوب، به منظور پیشگیری قاطع از بروز و شیوع بیماری‌های مرتبط با پشه آئدس در منطقه تأکید شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.