ورود قوه قضائیه به موضوع اینترنت پرو | پاسخ وزیر ارتباطات به سوالاتی درباره اینترنت پرو

همشهری آنلاین دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 19:11
وزیر ارتباطات گفت: در شرایط جنگ اخیر، میزان درخواست‌ها و استفاده از سکوهای داخلی به‌ویژه پیام‌رسان‌ها به‌صورت قابل توجهی افزایش یافت.

به گزارش همشهری آنلاین سید ستار هاشمی افزود: در بعضی از این سکوها و پیام‌رسان‌ها، شاهد رشد بیش از ۱۰۰ درصدی و حتی بیش از دو برابری در میزان استفاده بودیم.
وی ادامه داد: موضوع اینترنت کسب‌وکارها در مقطعی، مشخصاً پس از اتفاقات دی‌ماه، در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار گرفت.
وی افزود: در آنجا مقرر شد صرفاً برای شرایط امنیتی و بحرانی، بحث اینترنت کسب‌وکارها قطع نشود. بعدها، این دسترسی کسب‌وکارها در شرایط خاص و بحران، با نام تجاری «اینترنت پرو» نام‌گذاری شد.
این عضو دولت تاکید کرد: در فرآیند واگذاری اینترنت پرو یا همان اینترنت کسب‌وکارها، در برخی موارد از مسیر تدوین شده و مقرر در آن مصوبه فاصله گرفته شد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: در حوزه اپراتورها، تذکرات لازم توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده شد و از سوی دیگر قوه قضائیه نیز به این موضوع ورود کرده است. متخلفان اینترنت پرو در حال حاضر با جدیت در حال پیگیری هستند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.